Ruilen & retouren

Het kan natuurlijk zo zijn dat je een artikel of misschien zelfs de gehele bestelling retour wilt zenden of ruilen omdat het niet past of toch niet voldoet aan je verwachtingen. Je kunt aangeven bij ons dat je een artikel of bestelling retour wil zenden of ruilen binnen een periode van 14 dagen na ontvangst. Vervolgens heb je nog twee weken de tijd om de bestelling/ het product retour te sturen. Gebruik hierbij, bij voorkeur, de standaard retourprocedure. Geen probleem!

Wij besteden veel zorg en aandacht aan de kleding maar verwachten dat ook wel van jou. Een artikel wordt dan ook alleen retourgenomen als dit ongedragen, ongewassen, onbeschadigd is en voorzien van de bestaande kaartjes.

Om te retourneren hebben wij verschillende mogelijkheden. Kijk goed welke voor jou het meest interessant is.

Retourneren/ruilen in de winkel

Bestellingen kun je binnen 14 dagen na ontvangst gratis ruilen of retour brengen in onze winkel.

Ruilen per post

Voor het retour sturen van een product volg je de normale retourprocedure zoals hieronder beschreven. Op het retourformulier kun je aangeven dat je een product wilt ruilen.

Om er zeker van te zijn dat je het nieuwe kledingstuk zo snel mogelijk in je bezit hebt waarbij je niet hoeft te wachten tot dat het geretourneerd product bij ons is gearriveerd, kun je direct een nieuw product bestellen. Als je de bestelling en idealbetaling hebt afgerond voor 15.00 uur sturen wij het artikel op werkdagen direct na ontvangst van de betaling naar je toe.

Vervolgens verwerken we je geretourneerd product direct na ontvangst en zorgen we er voor dat binnen enkele dagen de retourbetaling is verwerkt. We zullen hier tevens eventueel in rekening gebracht verzendkosten bij de tweede levering aan je overmaken zodat je geen verzendkosten hebt gehad bij het ruilen van het artikel.

Retourneren via retourprocedure

Je kunt gebruik maken van de volgende retourprocedure waarbij de kosten slechts € 4,95 bedragen (ipv het standaard TNT-verzendtarief van € 6,95). Wij betalen dan met je mee.

Retourprocedure

  • Je hebt van ons een track and trace e-mail ontvangen waarin je de verzending kon volgen. Hierin staat ook een retourlink. 
  • Klik op deze link waarna je eenvoudig een retourlabel kunt downloaden en printen.
  • Print het retourlabel.
  • Vul het retourformulier in zodat wij over je gegevens beschikken om de retourbetaling uit te voeren.
  • Maak de verzending klaar, stop het retourformulier erin en plak het retourlabel op de retourverpakking.
  • Neem de brief voor de baliemedewerker mee zodat deze ziet dat je niet hoeft te betalen. 
  • Breng de retourzending naar het dichtstbijzijnde verzendpunt : www.postnl.nl/Locatiewijzer/
  • Vraag altijd om een afgiftebewijs.

 

Retourneren via het postkantoor

Ook kun je het artikel of de bestelling binnen 14 dagen met pakketpost terugsturen naar onze winkel; zie contactgegevens. Sluit altijd het retourformulier bij. Dit is een duurdere methode voor je dan de voorgaande standaard retourprocedure. Zorg voor een juiste frankering daar wij anders eventuele aan ons in rekening gebrachte kosten helaas in mindering zullen moeten brengen op de retourbetaling. Bewaar het afgiftebewijs van je pakket aan het postkantoor. Maak geen gebruik van brievenpost omdat je daar geen afgiftebewijs van ontvangt en je de verzending niet kunt aantonen. Indien wij het pakket niet ontvangen zullen wij je vragen een kopie van het verzendbewijs aan ons te sturen.

Hoe zit het met de verzend- en retourkosten?

Verzendkosten bij retour volledige bestelling
Wij vergoeden al jouw betalingen, inclusief eventuele bezorgkosten door ons in rekening gebracht voor het geretourneerde product (en), onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop je ons de herroeping meldt (mits de retourzending dan ook in ons bezit is). De terugbetaling is uiteraard kosteloos voor je. Mocht je voor een duurdere verzendmethode gekozen hebben in plaats van de goedkoopste standaardmethode dan ontvang je de kosten van de laatste retour.

Verzendkosten bij retour deel van bestelling
Bij het retourneren van een deel van de bestelling ben je de verzendkosten van € 3,95 verschuldigd en ontvang je deze niet retour. Indien je een deel van de bestelling retour zendt en je bestelling komt daarmee onder het bedrag van de voorwaarden voor gratis verzenden zullen wij de aanvankelijke verzendkosten (van € 3,95) alsnog in rekening brengen en deze in mindering brengen op je retourbetaling.

Retourkosten bij retour (deel van) bestelling
De normale verzendkosten bij PostNL zijn € 6,95. Indien je gebruik hebt gemaakt van onze standaard retourprocedure bedragen bij ons de retourkosten € 4,95. Wij zullen deze kosten in mindering brengen op je retourbetaling.

Wanneer krijg ik dan mijn geld terug?
Wij houden van snelheid. Wij hebben meerdere betaalmomenten per week waarbij het maximaal 3 dagen duurt, na ontvangst van de retourzending, voordat wij het geld weer aan je hebben overgemaakt.

Welke kosten worden wanneer vergoed?
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Hoe zit het met actiekortingen bij een retourzending?

Een actiekorting wordt berekend per bestelling. Indien je gebruik hebt gemaakt van een actiekorting bij een bestelling en je stuurt deze bestelling deels retour kan het zijn dat je na aftrek van de geretourneerde producten niet meer voldoet aan de actievoorwaarden voor de korting. Wij zullen de ontvangen korting dan verrekenen met je retourbetaling.

Let hier op bij een retourzending want het kan dus zijn dat je minder retour ontvangt dan je misschien verwacht vanwege de gecorrigeerde korting. Mocht je, voor of na, retournering vragen hebben kun je ons uiteraard altijd bellen of mailen.